ارسال پاسخ

۲۷ مهر ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3151

pvc-asso.ir

بازار نرم کننده های جایگزین فتالات ها  تا سال 2025 به 3.9 میلیارد دلار می رسد

پیش بینی می شود بازار نرم کننده های غیر فتالات از 3.1 میلیار دلار در  سال 2020 به 3.9 میلیارد دلار در سال 2025 با رشد سالانه 4.6  درصد برسد.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: تقاضا برای نرم کننده های جایگزین فتالات در اقتصادهای در حال ظهور  مانند  APAC  (آسیا- اقیانوسیه) و آمریکای جنوبی  به دلیل رشد صنعت ساخت و ساز در حال افزایش است.  افزایش تقاضا برای نرم کننده های زیستی فرصت های رشد را در بازار فراهم می کند.

یکی از بزرگترین کاربردهای نرم کننده های جایگزین فتالات، کفپوش ها و دیوار پوش ها است که در  PVC انعطاف پذیر استفاده می شود. طبق نظر شورای شیمی آمریکا،  PVC انعطاف پذیر دومین ماده پلاستیک پر مصرف است و عمدتا در کاربرد کفپوش و دیوار پوش در صنعت ساختمان استفاده می شود. فراریت پایین و مقاومت بالا در برابر استخراج این نرم کننده ها،  تقاضا را برای استفاده در این کاربرد افزایش می دهد.

تری ملیتات (Trimellitates) از طریق استریفیکاسیون الکل های C7  تا C10 با انیدرید تری ملیتیک (TMA)  تولید می شوند. این نرم کننده ها  خواص مختلفی از جمله فراریت پایین، میزان مهاجرت کم ، سازگاری مناسب با   PVC، مقاومت در برابر هوازدگی در محیط های بیرون، مقاومت در دمای بالا و مقاومت در استخراج را ارائه میدهد. این نرم کننده ها به علت فراریت پایین در لایه ی  PVC داشبورد و در عایق بندی و غلاف کابل های الکتریکی برای دمای بالا استفاده می شود.

APAC متشکل از کشورهای بزرگ در حال توسعه مانند چین و هند است. بنابراین زمینه توسعه برای بسیاری از صنایع بالا است.این منطقه بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده و پیش بینی می شود سریعترین رشد برای نرم کننده های جایگزین فتالات داشته باشد.

  رشد بازار در منطقه ناشی از حضور کشورهای در حال ظهور و نرخ رشد اقتصادی بالای آنها ، افزایش پروژه های زیربنایی ، افزایش شهرنشینی و رشد استاندارد زندگی است. این کشورهای در حال توسعه موتورهای محرکه برای بازار نرم کننده های جایگزین فتالات در منطقه هستند. رشد بازار کفپوش و دیوار پوش ارتباط مستقیمی با رشد صنعت ساخت و ساز دارد که به نوبه خود باعث افزایش تقاضا برای نرم کننده های جایگزین فتالات در APAC می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد